Orccha

Elephant gate.

Two elephants guard the gate. Dois elefantes guardam o portao.

Thursday 26 August, 2010
Agra Uttar Pradesh to Orchha, Madhya Pradesh

This slideshow requires JavaScript.

Once again we started our trip early morning. Our train from Agra was an special train composed by wagons only with couches and fully AC. Quite different from our previous trains and very cold! We felt it was an executive/tourist service, as the train resembled the organization of an airplane with meals included. The only difference was that our bags travelled with us on the overhead rack. Each wagon can accomodate 71 passengers and there where 17 wagons on our train.

It took only two hours to reach Jhansi train station, the same place we stopped when we were on our way to Khajuraho. From there it was a 45 minute autorickshaw drive to get to Orchaa. This place was recommended to us by Saraswathi, Meerah’s sister, and we though we should make the effort to visit.

We arrived almost at 13:00, had lunch and took a nap waiting for the cooler time of the day before starting our exploration.
With the better temperature we went out to explore Orchaa. We went to visit the Jehandir Mahal, a 17th century Mughal palace. The access is across a granite bridge crossing the Betwa River. The whole site is a bit abandoned, but the entrance charge is the same as the other World Heritage sites. The site is impressive with its high constructions and detailed decoration.

The palace itsefl is not big, but is was constructed in three stories with walkways and narrow staircases between each floor. We think that the main entrance faced the river and the “camel stables” since the gates were richly decorated as well as the gate frames with two beautifully carved elephants by the sides of the entrance. Inside the palace we also found paintings on some of the cielings and top part of the walls and a few of the walls still had the original white varnished stucco. We also climbed the Raj Mahal, were we could see more paintings on the walls and cielings of the rooms.
In the vicinity there are a few Hindu temples and we did climb the steps of the Chaturbuhj Temple, to receive the blessing of a monk while listening to music chanted by a orange dressed musician playing a one string violin.

We crossed the market and passed the orange and yellow Ram Raja temple, dedicated to Rama. A more modern structure we couldn’t go inside to visit as it has already closed down. It was getting late and the light was changing rapidly so we rushed to the other side of the village to Lakshmi Temple. On the top of a small hill, it was worth the visit since we not only had a great view of the village, the temples and palaces, but also the great lanscape, dotted with other ancient constructions, the Betwa River and forest all under the light of the setting sun.

Castle

The castle takes up a whole island. O castelo ocupa toda uma ilha.

Quinta 26 de Agosto de 2010Agra Uttar Pradesh para Orchha, Madhya Pradesh

Uma vez mais começamos nossa viagem cedo de manhã. Nosso trem de Agra foi um trem especial composto de vagões somente com plotronas e com ar acondicionado. Bem diferente dos outros que já viajamos e bem frio! Sentimos que era um serviço executivo/turístico, pois a organização era similar à de um avião com refeições incluidas. A única diferença foi que viajamos junto com nossas malas no maleiro sobre os assentos. Cada vagão acomoda 71 passageiros e eram 17 vagões no trem.

Levamos somente duas horas para chegar à estação de Jhansi, a mesma que paramos na nossa viagem para Khajuraho. Dali foram 45 minutos num autorickshaw para chegar em Orchha. Este lugar nos foi recomendado por Saraswathi, irmã de Meerah, e nos achamos que deviamos fazer o esforço de visitar.

Chegamos quase às 13:00, almoçamos e dormimos uma siesta esperando o dia esfriar antes de sair para passear.
Com a temperatura menor, saimos para explorar Orchha. Fomos visitar o Jehandir Mahal, um palácio mughal do século XVII. O acesso é através de uma ponte de granito sobre o Rio Betwa. O lugar esta um pouco abandonado, mas o custo para entrar é o mesmo que dos outros sitios do Patrimônio da Humanidade. O lugar é impressionante com suas construções altas e decoração detalhada.
O palácio em si não é grande mas foi construido em tres níveis com passarelas e escadarias estreitas entre cada andar. Nos achamos que a entrada principal era de frente para o rio e o “estábulo dos camelos”, uma vez que os portões eram ricamente decorados assim como duas belas estátuas de elefantes flanqueando o portão. Dentro do palácio encontramos pinturas em alguns dos tetos e no topo das paredes e algumas das paredes ainda tinham o stucco branco envernizado original. Também subimos no Raj Mahal, onde encontramos mais pinturas nas paredes e tetos das salas.
Nas proximidades também tem uns templos hindús e subimos as escadarias para o Templo Chaturbujh, para receber a benção de um monge enquanto um músico vestido com roupas laranja cantava e tocava um violino de uma corda.

Atravessamos o mercado e passamos na frente do Templo Ram Raja, pintado de laranja e amarelo e dedicado a Rama. Uma estrutura mais moderna, não foi possível entrar pois ja estava fechado para visitas. Estava ficando tarde e a luz estava mudando rapidamente, então nos apressamos para o outro lado da vila para o Templo de Lakshmi. No topo de uma pequena colina, valeu a visita não só nos deu grandes vistas da vila, dos templos e palácios, mas também da paisagem com outras construções antigas, o Rio Betrwas e a floresta, tudo sob a luz do sol poente.

About Claudia & Ignacio

This is the blog about our trip in India, between June and October 2010
This entry was posted in india and tagged , , , , . Bookmark the permalink.