Udaigiri Hills

Varaha

Splendid sculpture of Vishnu Boar incarnation. Fantastica escultura de Vishnu como Javali.

Sunday August 29, 2010
Sanchi, Madhya Pradesh to Indore, Madhya Pradesh

This slideshow requires JavaScript.

We left early in the morning to visit some cave temples in the vicinity of Sanchi. With the help of a autorickshaw driver we went into the countryside, going along fields planted with soya. People of course where tending to their cattle, and we saw plenty of goats, cows and buffaloes. Some people where taking food for the cattle, carrying bundles of grass on their heads.

The small hill is not far but the journey is slow and we also have to stop at the train crossing… together with a herd of goats… until the train clears from the road.

The small group of caves seems like a natural place for building the shrines. Unlike the more extensive Ajanta and Ellora Caves, the work is done directly on the wall where a overhang provides protection from the elements. There are a few chambers, all small in size, just enough to place Shiva Lingas.

We were most impressed with Vishnu Varaha stone carving, the boar incarnation of Vishnu,  a three meter tall stone wall carving. we were also impressed with the Reclining Shiva. This particular carving was protected by an iron fence and was quite hard to photograph. There are a few other small temples on the hill, one of them a Jainist temple, set in a place with a great view of the landscape.

We returned to Sanchi and after lunch we started our journey across the Madhya Pradesh to reach the state of Gujarat. The first part by bus from Sanchi back to Bophal, and from there with a train to Indore. We had tried to get train or bus tickets directly from Bophal to Ahmedabad three weeks ago, but the train was already fully booked (except second unreserved) and we couldn’t find any bus. We accepted the sugestion  to go to Indore where there was better chances to catch a bus to Ahmedabad.

We reached the city of Indore in the late evening and decided to stay for the night and continue our journey the following day.

Reclining Shiva

Reclining Shiva sleeping over Naga. Shiva deitado sobre Naga (cobra)

Domingo 29 de Agosto de 2010
Sanchi, Madhya Pradesh para Indore, Madhya Pradesh

Saímos cedo de manhã para poder visitar umas cavernas-templo que tem na vizinhança de Sanchi. Com a ajuda de um motorista de autorickshaw fomos para o interior, dirigindo entre campos plantados com soja. As pessoas estavam tomando conta do gado, e vimos bodes, vacas e búfalos. Também tinha gente levando pasto para o gado, carregando os fardos na cabeça.

A pequena colina não fica longe, mas nossa jornada foi lenta e tivemos que parar no cruzamento do trem… junto com uma rebanho de bodes… para esperar pela passagem do trem,

O pequeno grupo de cavernas parece um lugar natural para construir os templos. Ao contrário das Cavernas de Ajanta e Ellora, o trabalho é feito direto na parede onde uma projeção oferece proteção contra os elementos. Tem algumas camaras, algumas apenas grandes o suficiente para acomodar um Shiva Linga.

Ficamos bem impressionados com a parede esculpida com Vishnu Varaha, a encarnação javalí de Vishnu, uma escultura de tres metros de altura. Também ficamos impressionados com o Shiva reclinado. Esta escultura esta protegida com uma grade e foi mais difícil de fotografar. Tem outros pequenos templos na colina, um deles um templo Jainista, colocado num lugar com uma ótima vista da paisagem.

Voltamos para Sanchi e depois de almoçar começamos nossa jornada através do estado de Madhya Pradesh para chegar no estado de Gujarat. A primeira parte foi de ônibus de Sanchi até Bhopal, e de lá de trem para Indore. Tentamos conseguir passagens em trem ou ônibus direto para de Bhopal para Ahmedabad há tres semanas atrás, quando passamos por aqui, mas o trem já estava lotado (com exceção da segunda classe sem reserva), e não conseguimos achar nenhum ônibus. Aceitamos a sugestão de ir até Indore onde teriamos melhores chances de pegar um ônibus para Ahmedabad.

Chegamos em Indore de bem tarde e decidimos passar a noite e continuar no próximo dia.

About Claudia & Ignacio

This is the blog about our trip in India, between June and October 2010
This entry was posted in india and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.