Rajaji National Park

Male Eagle

Haridwar
October 20, 2010

This slideshow requires JavaScript.

Early morning we met our guide and driver to go to Rajiji National Park. It was a great  drive using the access by the hidroelectrical dam. We did a nice walk through the jungle, in a very wide trail. Besides some elusive birds, we had a chance to see some cows, and one of them had a leech, the first one we saw during our whole trip.

We stopped at a small shrine where a sadhu prepared masala chai for us and gave us some biscuits.

We continued driving towards the hills following a dry river bed. The dust from the tires was flying high leaving a trail in the air. Monkeys and Langurs watched us as we drove towards the foothill and the small clear river running from the mountains.

From there we made our way back. Once we reached the road, one of the front tires literally exploded. The driver kept a firm steering and we were all fine with the exception of the tire. The damage was extensive, but there was a spare on the roof of the pick-up. That was solved and we went for our final stop, our visit to Yogi.

This orphan elephant was sent to a zoo. It was very young and the zoo administrators were very pesimistic about its chances of survival, even in captivity. Rajiv “adopted” the elephant and took personal care of it. With the help of people around the world, using the internet, he was able to raise him.

Today he is nine years old and looks very healthy. He lives now at the Rajiji National Park where is being trained to be used for elephant safaris in the park. Now he stands almost two meters high and, being a male, his tusk have grown quite well. The trainer keeps Yogi under the shade of a tree, where he can get some food. The elephant was very docile and loved being scratched… we spent as much time as we could with him. It was finally time to go back to Haridwar, we petted Yogi one last time and returned to the city.

There are so many pictures of this day that we decide to make two postings. So check our evening adventures on the next post!

Quarta, 20 de Outubro de 2010
Haridwar, Uttarakhand

De manhã cedo encontramos nosso guia e nosso motorista para a visita ao Parque Nacional Rajiji. Foi uma bela viagem usando o acesso da represa hidroelétrica. Fizemos uma bela caminhada atravez da floresta, numa trilha bem larga. Além de algumas aves arredias, tivemos a chance de ver algumas vacas, uma tinha uma sangue-suga, a primeira que vimos em toda nossa viagem.

Paramos num pequeno templo onde um sadhu nos serviu masala chai com biscoitos.

Continuamos dirigindo para as montanhas, seguindo o leito seco do rio. A poeira de nossos pneus voando alto deixando uma trilha no ar. Macacos e langurs nos olhavam quando passamos na direção do pé da montanha seguindo o pequeno riacho de águas claras vindo das montanhas. De lá retornamos.

De volta na estrada, um dos pneus dianteiros praticamente explodiu. O motorista manteve a direção firme e todos ficamos bem, com a exceção do pneu. O dano foi extenso, mas felizmente tinhamos um estepe no telhado da camionete. Problema resolvido, fomos para nossa última parada, uma visita a Yogi.

Este elephante orfão tinha sido enviado a um zoológico. Era muito jovem e os administradores do zoológico estavam muito pesimistas quanto suas chances de sobrvivência em cativeiro. Rajiv “adotou” o elephante e tomou conta dele pessoalmente. Com a ajuda de pessoas de todo mundo, atravez da internet, foi capaz de levantar fundos para cria-lo. Hoje ele tem nove anos de idade e está bem saudável. Ele mora no Parque Nacional Rajiji, onde esta sendo treinado para fazer safaris de elefante no parque. Agora ele tem uns dois metros de altura, e sendo um macho, suas presas cresceram muito. O treinador mantém Yogi na sombra de uma árvore onde ele pode conseguir comida. O elefante estava bem dócil e adorava ser coçado… passamos o máximo de tempo que podemos com ele. Finalmente chegou a hora de ir embora, acariciamos Yogi uma última vez e voltamos para a cidade.

Tínhamos tantas fotos deste dia que decidimos fazer duas publicações para o dia de hoje. Acompanhe nossas aventuras noturnas no outro posting.

About Claudia & Ignacio

This is the blog about our trip in India, between June and October 2010
This entry was posted in india. Bookmark the permalink.